Jag vågar inte somna.


Hej bloggen!

Jag vågar inte somna eftersom att jag drömde en sådan hemsk mardröm sist jag sov! :( Men jag måste sova för jag har feber och då är det bra att sova...
Jag drömde att jag var praktikant hos min husläkare (Som för övrigt är jätte konstig) på vårdcentralen. Han visade mig ner i byggnadens källare, och inuti ett slags förrådsrum så låg det en gammal tant på en brits. Min husläkare dödade henne, han ströp henne men sina bara händer. Jag fick panik och blev jätte ledsen, men efter en stund började hon leva igen...? Och då var hon tydligen min gammelmormor. Så jag tog med mig "gammelmormor" hem till mig. Där fick hon sova på en tältsäng i hallen. I drömmen så sov jag och då drömde jag att min gammelmormors hjärta hade stannat. Så jag vaknade i drömmen och kämpade mig upp ur sängen, vilket var jätte svårt då jag var överdrivet sömnig och kunde inte hålla mer än ett ögonlock öppet i taget. När jag kommer ut i hallen så är min gammelmormor mycket riktigt död. Jag kände inte på pulsen eller så men jag visste instinktivt att hon var död. Hon låg huvudstupa ner i golvet efter ett fall från tältsängen. Jag tar då upp min mobil och ska ringa "112". Men det går inte, jag är så trött att min blick inte kan fokusera på något så jag slår fel nummer gång på gång på gång. Det närmsta jag kommer rätt nummer är "122". Jag backar tillbaka mot sängen och försöker fortfarande att slå det rätta numret trots att det är omöjligt. Då tittar jag upp och min döda gammelmormor börjar plötsligt kräla mot mig. Lägger sig över mig så att jag inte kan röra mig och trycker in något mellan mina revben, hon trycker och trycker... Det börjar kännas fruktansvärt obehagligt och jag vet att föremålet hon trycker in mellan mina revben vilken sekund som helst kommer att gå igenom den tunna huden och punktera min lunga. Jag försöker dra bort hennes hand men greppet är stenhårt. Föremålet ska precis tränga igenom min hud men då... Vaknar jag. Trycket mellan revbenen fanns där på riktigt och var kvar när jag precis vaknat, det är det som är så läskigt... Men trycket försvann ganska fort efter jag vaknat dock. En annan läskig sak var att jag låg i exakt samma position som i drömmen när jag vaknade. Skumt som fan. Jag vågar inte somna igen! :(

Buhuhuhu puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0