Kardiolog



Hej bloggen!
Idag fick jag äntligen träffa en riktig hjärtläkare, en kardiolog. Hon var jätte snäll och lyssnade faktiskt på vad jag hade att säga och det känns bra. Jag fick ta ett ultraljud av mitt hjärta som såg bra ut. Tydligen. Hon sa att själva utformningen, pumpförmågan, kammarfunktionen mm. såg ut precis som det skulle. Fast det kunde fortfarande finnas fel i hjärtats elektriskasystem.

Men hon tyckte att min genomsnittspuls var en aning för hög.
(Låg typ på 86 s/min, normal puls ska helst inte gå över 70 s/min)
((Detta gäller alltså i viloläge))

Dessutom ansåg hon baserat på mitt 48-timmars EKG, att något inte var riktigt normalt. Behöver inte alls vara något farligt, men hon vill i alla fall ta reda på varför mitt hjärta beter sig som det gör eftersom att det inte är normalt som sagt. Jag håller ju på med min "event recorder". Ni vet den där apparaten som jag lägger tummarna på? Hur som helst när resultatet från den har kommit så ska jag oavsett om den visat något eller inte få göra ett arbets-EKG. Där de kan få se hur mitt hjärta uppför sig under ansträngning och förhoppningsvis få svaret till varför jag känner mig så trött. Om detta visar något kanske jag också ska få göra något test för att visa hjärtats elektriska aktivitet...?
Känns ljusare helt enkelt. Kanske lyckas få svar snart! :)
(Eller ja inom ett halvår om jag har tur, sjukvården har ju en del väntelistor...)

Puss <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0