Hypnopomp hallucination



Hej bloggen!
Jag mår bättre igen men det är väl bara en tidsfråga om det händer igen.
Jag är glad igen för jag har kommit på vad det är för knäppa hallucinationer jag har ibland när jag vaknar. De kallas "Hypnopomp hallucination" och brukar för det mesta hänga ihop med en paralys. En paralys har jag dock aldrig fått och är glad för det. Verkar as läskigt. Bilden jag valt visar hur man upplevde en paralys för länge sedan. Det är därifrån myten om "maran" kommer. Man trodde att demoner satt på en bröst och att det var därför man inte kunde röra sig.
Hur som helst så förklarar den här hallucinations teorin inte alla mina sömnrelaterade symtom men jag ska hitta förklaringar! Hehehehehe.
Sådana här hallucinationer och paralyser i samband med insomning eller uppvaknande är relativt vanligt och ungefär hälften av befolkningen har upplevt det någon gång. Men att det händer regelbundet är ovanligare så något är väl lite galet hehe. Det är tydligen vanligt bland missbrukare och schizofrena men det fanns också andra alternativ som jag inte vet om jag platsar i eller inte. Kanske bara har konstigt sömnmönster.

Puss <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Spillivinken Sååfia

Jag får ju paralyser lite då och då, isamband med "hallucinationer". Paralyserna, fyfan... bland de värsta som finns. Skulle nästa kalla de värre än mina flashbacks. hihihihihihihihihihi

2011-01-19 @ 01:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0